Kutsal Yolculuk

317
kutsal yolculuk

KUTSAL YOLCULUK

Bu  yazımda HAC vazifesi ni yerine getiren bir akrabamız adına konuşacağım.

sözlerine şöyle başlıyor

hacı görevimi yerine getirmek  üzere, Suudi Arabistan a, mukaddes yerlere gittim. hamd ve sena olsun.

Cenab-ı ALLAH  bana, hacı yaşama fırsatı verdi. Dilerim ALLAH  tüm  Müslümanlara nasip etsin.

22 Ekim 20111 günü, yaklaşık zaman 17.10 da, Şanlı Urfa Gap Hava alanından Kalktık. Medine hava alanına takribî sayaç 20.00 de indik.

Medine hava alanına indikten sonra  Köylerde dahi çalıştırmadığımız bilmem değişik  otobüslerle, Otelimize gittik. 8 gün  Medine de kaldık, 42 vakit  Cemaatle namaz kılma fırsatı bulduk.

Medine Güzele bir şehir aynı zaman da dümdüz  Ova, Temiz, İnsanları sıcak kanlı, candan, havası gündüzleri sıcak, geceleri serin. Bilindiği gibi

Peygamberimizin SAV.  Hz  Abubekir ve Hz. Ömer in mübarek  mezarları Mescidi Nebevi de, yani Medine dedir.

aynı zamanda  Hz. Hamza nın mezarı, Medine nin  Uhut Dağının eteklerindedir. Uhut savaşının olduğu yerdedir. Bilindiği gibi Hz. Hamza Uhut savaşında şehit olmuştur.

31 Ekim Günü, akşam namazı namazından sonra, nispeten daha sağlıklı durumdaki otobüslerle, Mekke ye gitmek üzere  yola çıktık.

Zülkerneyn Mescidi nde İhrama girip, Niyet ettik, 2 rekat namaz kıldık, ve bir güzel niyet  ettik.

Yolda Otobüsümüz ihtiyaç molası verdi

Bu sözüm  buraya yakış masada maalesef  gördüğüm bu Lavabolar, aşçı ve etraf, çok  fazla kirliydi.

bilhassa bu kutsal mekanlara yazık ediyorlar.

Mekke ye gece geç saatlerde  girdik.

Ertesi sabah, İlk Umremizi meydana getirmek üzere, konvoy olarak topluca Kabe ye gittik.

Kabeyi ilk görüş anındaki duygularımı anlatmaya söz bulamıyorum. yalnızca kafilenin çoğunun ağladığını hatırlıyorum.

ayrıca hac vazifemizin kabul  olması dileğiyle dualarımızı ettik. Umreye başladık.

Hacerel Esved taşının hizasından, Bismillah allahüekber diyerek tavafa başladık.

7 kez Kabe nin etrafını dua okuyarak döndükten sonra, 4 gidiş, 3 dönüş tamamlanmak üzere, Sefa Merva tepeleri arasında gidip geldik, 2 Rekat namaz kılıp, yakarış ettik, tıraş olduk

Umremizi tamamlayıp İhramdan çıktık.

konvoy Başkanımız, hac  görevimizi , Arafat a çıkıncaya kadar  kendimizi yormamamızı tembihlediği için, zaman namazlarını muhtemel olduğu genişliğinde Beytte kılmanın dışında, vakitlerimizi Kuran okuyarak ve dinlenerek geçirdik.

Mekke, Medine gibi sade değil

Medine ölçüsünde  temizde değil

ayrıca Mekke her taraf  dağlık, hem de 70.000 tane irili ufaklı dağ olduğu söyleniyor.

nedeniyle bu sıkı coğrafya, insanlarına da yansımış, İnsanları Medine halkına nazaran daha ters mizaçlı, Daha az tahammül sahibi,ve bir o kadar  katı.

Esnafın tamamı yabancı. Yemenli, Afganlı, Endonazyalı, Türkmenistanlı, hem de Türk esnafta var.

Ama maalesef, esnaf malın değerinin en  az 3 – 4 misli fiyat  söylüyor.

Gerekçeleri, pazarlık sünnet diyorlar. Yani 1000 riyal dedikleri birleşik malı, 250-300 riyala rahatlıkla alıyorsunuz.

Bu da onların alış veriş yöntemleri. Neyse, burayı kısaltarak geçip Asıl gidiş gayemize dönersek

Şimdilik bu yazıyı burada noktalayalım. müstakbel yazımızda inşa Allah , Arafat tan devam  edeceğim.

hayatınızda sağlık sıhhat esenlikler diliyorum